Schoenen in het dagelijks leven

Er is genoeg bekend over goede wandelschoenen, maar ook je dagelijkse schoenen is van belang voor de gezondheid van je voeten. Houd de volgende adviezen in gedachten:

  • Draag goed ademende (leren) schoenen;
  • Probeer zo min mogelijk op hoge hakken te lopen. Hoge hakken zijn voor een groot deel de oorzaak waarom vrouwen vier keer zo veel last van voetproblemen hebben dan mannen;
  • Gebruik steunzolen alleen na overleg met een specialist. Slechte steunzolen kunnen je problemen verergeren;
  • Als je steunzolen draagt, verwijder dan de inlegzool uit je schoen;
  • Vervang regelmatig je inlegzolen. Inlegzolen verliezen na verloop van tijd hun veerkracht.

Gerelateerd nieuws

Wat eet je tijdens een wandeltocht?

Voeding rijk aan koolhydraten, gematigd in eiwitten en laag in vetten is ideaal rondom een wandeltocht. In dit artikel lees je wat je het beste kunt eten en wanneer.

On-Demand webinar: ‘Voedingstips voor, tijdens en na het wandelen’

Bereid je voor op de 4Daagse met ons webinar over voeding. Of je nu een doorgewinterde wandelaar bent of dit jaar voor het eerst meedoet, goede voeding is essentieel om het meeste uit je wandelervaring te halen.

Verwen je voeten

Van sommige verzorgingsmethoden is niet zeker of ze echt helpen om voetproblemen te voorkomen. Maar aangenaam kunnen ze zeker zijn. Daarom vind je hier aan een aantal tips om je voeten af en toe extra te verwennen: