• Vindeenmasseur.nl

Alternatieve Vierdaagse 2021. Hoe strik je je veters zodat je geen klachten krijgt?

Op 20-23 juli vindt De Alternatieve Vierdaagse plaats. Het alternatief om via De Alternatieve Vierdaagse-app vier dagen lang een vooraf gekozen afstand te lopen vanuit je eigen locatie. Om drukte te vermijden, wordt er niet gelopen over het officiële parcours. Dat kan dus vanuit je eigen huis, of elders in het land en zelfs in het buitenland.


Normaal gesproken zouden er 125 masseurs na de finish klaar staan om jou te voorzien van een herstel-bevorderende massage.


Helaas het dit jaar niet het geval, maar niet getreurd! Vanuit het hele land staan NGS-masseurs vanuit hun eigen praktijk klaar om jou na afloop van een dag te masseren. Maak vandaag dus nog een afspraak bij jou in de buurt!


In samenwerking met het Nederlands genootschap voor sportmassage (NGS) , vindeeenmasseur.nl geven wij de komende dagen geven wij tips om de vierdaagse goed door te komen.


Tip: Hoe strik je je veters zodat je geen klachten krijgt?

De meeste mensen doen hun veters veel te strak. Naast dat het niet lekker loopt kan het zorgen voor allerlei blessures, zoals scheenbeenklachten. Onze NGS-masseur Kathi legt het uit!


Hoge schoenen

  • Maak de veters aan de voorkant los

  • Draai drie keer de veters en trek deze naar buiten. Je kunt nu net zo hard trekken als je wilt, maar de veters aan de voorkant blijven lekker los.

  • Nu gewoon veteren zoals je altijd je schoenen vast maakt.

Lage schoenen

  • Maak de veters aan de voorkant los

  • Doe de veters via de buitenkant door de lus: maak grote konijnenoren

  • Doe de veters kruislings door de konijnenoren heen en trek naar buiten aan.

  • Nu gewoon veteren zoals je altijd je schoenen vastmaak