Zoeken

NGS-masseurs roepen sporters op extra aandacht te besteden aan het voorkomen van blessures.

Ruim een kwart Nederlanders sport minder of niet door avondlockdown, blijkt uit onderzoek van NOC*NSF. Sporten is essentieel om fysiek en mentaal gezond te leven en we steunen alle partijen die dit weer mogelijk willen maken. Maar let op!





Zeker als je een tijdje niets meer gedaan hebt zijn je spieren niets meer gewend en liggen blessures op de loer Het advies is dan ook: bouw rustig op, loop niet direct te hard van stapel, en heel cliché: luister naar je lichaam! Gun je spieren de tijd om te wennen aan een grotere belasting.


Daarnaast geven NGS-sport(zorg)masseurs de volgende tips:

  • Zorg voor een goede warming up en cooling-down.

  • Check of je materiaal nog in orde is.

  • Slaap genoeg en eet gezond

‘Last but not least’: een sportmassage

Een massage kan bijdragen aan een goed herstel! Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat sportmassage je niet beter maakt in je prestatie: maar dat er wel een significante verbetering is in flexibiliteit en een vermindering van verlate spierpijn, ook wel ‘delayed onset muscle soreness (DOMS)’ genoemd. Dit is spierpijn en stijfheid die 24-72 uur na inspanning optreedt. Neem contact op met een NGS-sport(zorg)masseur bij jou in de buurt om te kijken wat deze voor jou kan betekenen. Je vindt adressen op www.vindeenmasseur.nl. Om in beweging te blijven vind je er ook oefeningen voor thuis.